V zasedací místnosti této firmy se nepřetržitě konají mítinky a pohovory, a je to reprezentativní firemní prostor. Před rekonstrukcí lidé ze setkání předčasně odcházeli, místnost jim "nic neříkala", prostor příliš nepodporoval mezilidské vztahy a komunikaci založenou na důvěře. Ze zasedačky vedl vstup do kuchyňky, takže při schůzkách byli lidé často vyrušováni a celkově si připadali tak trochu jako na chodbě. U jednání v menším počtu lidí si lidé u jednoho dlouhého stolu seskládaného z menších připadali trochu nepatřičně. Místnost tedy nemohla naplnou podporovat lidi k práci.
Zasedací místnost
PŘED PO
PŘED PO
Další foto
LOGIKA MÉHO NÁVRHU PŘESTAVBY ZASEDACÍ MÍSTNOSTI
- Jako nejdůležitější opatření jsem navrhla zazdít vchod do kuchyňky (a vybudovat alternatiní vchod z reálné chodby), do místnosti usadit 2 kruhové jednací stoly a vytvořit oddělené zázemí pro Refresh zónu (kávovar, občerstvení)).
- Nepřehlédnutelná kombinace černých stolů s červenými částmi zdí při jednání v lidech podporuje důvěru a řád (černá), a také radost a lidskost (červená).
- Strohost a masivnost černých stolů jsem zmírnila kruhovou mandalou ze sušených květů pod sklem. Tento nečekamý prvek vytváří jistou zvědavost a nenásilně "spojuje" diskutující v kruhu.
CO SE VE FIRMĚ PO PŘESTABĚ ZMĚNILO
- Zaměstnanci i návštěvy při jednáních mají tendenci setrvat, mají radost z prostoru, který vzbuzuje úctu a respekt.
- Na jednání chodí rádi, více se při práci soustředí a díky speciálně navrženým stolům si při schůzkách připadají jako "na jedné lodi".
- Lidé mají větší tendenci dospět ke společnému konsenzu.